Digitala kanaler
I vår digitala infrastruktur har vi ett område som vi benämner som digitala kanaler, det är ett samlingsområde för alla gränssnitt som vi har i kontakten med invånare, företagare och medarbetare. Här kan du läsa mer om de tekniska lösningar som ryms inom digitala kanaler samt hur vi använder dom.
Det finns en mängd olika typer av riktlinjer, allt från teknisk arkitektur till rutiner och regler inom informationssäkerhet.
Mitt Sundsvall
Vår koncerngemensamma app som syftar till att förenkla samt berika vardagen för invånare och företag. Appen är inte en informationskälla utan en källa för tjänster, tjänster så som när skidspåren preparerades senast till att få en notis när sopbilen kommer. Eller varför inte ett enkelt sätt att felanmäla något till kommunen.
Webbapplikationer
I vårt eget webbramverk bygger vi applikationer som delar gemensamma komponenter och är så lika varandra i struktur som möjligt. På så sätt kan vi i hög grad återanvända det vi utvecklar, och säkerställa att det är både lättanvänt och tillgängligt.
CMS
Vi använder SiteVision som plattform för våra externa webbplatser. När vi utvecklar en ny webbplats utgår vi från kommunens stilguide.
Hitta stilguiden här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Digital medarbetare
Sundsvalls kommun har en chatbot, en applikation som är utformad för att interagera med människor. Vi ser chattbotten som vår digitala medarbetare och kallar hen för Dhea. Dhea svarar inte på alla frågor, men finns på kommunens intranät och ävenpå Vuxenutbildningens sidor på sundsvall.se.